wtorek, 27 września 2016

Makowiec z jabłkami na kruchym cieście

Makowiec z jabłkami na kruchym cieście

To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników.


Makowiec z jabłkami na kruchym cieście

W takim razie koniecznie wypróbuj przepis na kruchy placek z makiem. W jakim celu są te starte jabłka,do maku? Nigdy nie piekłam z jabłkami. Pani podpieka spód w przepisie. Ja nigdy tego nie robię.


Podpieczony spód po raz drugi pieczony jest zbyt wysuszony. Wyśmienity makowiec na cieście kruchym oblany lukrem. Jednym słowem jest to doskonałe połączenie, które tworzy przepyszny makowiec.


Szukałam długo przepisu na makowiec na kruchym spodzie i dodałam do tego jeszcze jabłka. Powiem szczerze, że wyszedł bardzo dobry i bardzo szybko „wyparował”. W mojej rodzinie nie ma świąt bez makowca.


Pojawia się on obowiązkowo obok sernika, piernika i miodownika. Zapraszam na makowiec na maślanym kruchym cieście z delikatną bezą. W internecie natknęłam się na nazwę po japońsku może to ten. Jest to bardzo szybkie ciasto, i odskocznia od zwykłego ciasta makowego. Dodatek masy makowej sprawił, że jego smak kojarzy się wigilijnie.


Makowiec z jabłkami na kruchym cieście

Polecam dla zabieganych, masa makowa z puszki jest naprawdę dobra :) Jeśli ktoś ma czas, może taką masę zrobić wg własnego przepisu. Kruche i maślane ciasto z wilgotną masą makową z dodatkiem orzechów i żurawiny. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Jeżeli tak, makowiec japoński na pewno przypadnie Ci do gustu.


Makowiec na cieście kruchym. Zaprzyjaźnią się z nim osoby, które lubią mak, bakalie oraz jabłka. Zawsze szybko znika z patery.


Wilgotna masa makowa z bakaliami na maślanym, kruchym spodzie, pokryta chrupiąca kruszonką. Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Ta wersja będzie też o wiele bardziej przyjazna smakoszom, którzy nad rozgryzanie ciasta przedkładają delektowanie się masą.


Zagniatamy ciasto jak na makaron, następnie rozwałkowujemy i wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Mak zaparzamy we wrzątku, mielimy dwa razy. Masło rozpuszczamy i chwilę schładzamy. Ten oryginalny makowiec z jabłkami różni się nieco od tradycyjnych makowców, ale nie ustępuje im smakiem. Nie używa się do niego mąki, tylko delikatnej kaszy manny, startych jabłek, rodzynek i mielonego maku, które miesza się razem z białkami i Proszkiem do pieczenia WINIARY na puszystą masę.


Po upieczeniu jeszcze ciepłe ciasto. Taki makowiec to tradycyjne, świąteczne ciasto nie tylko na Boże Narodzenie. Przepis na makowiec na kruchym cieście z kruszonką. Kwaśne jabłka łagodnie podkreślają smak maku, a ich obecność powoduje, że ciasto jest przyjemnie wilgotne.


Interesujące urozmaicenie tak klasycznego ciasta. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec z jabłkami na kruchym cieście. Smaczny i wilgotny - a takie ciasta lubimy.


Mąż nawet bardziej, choć nawet ja nie miałam powodów, by kręcić nosem ;-). Pyszny makowiec na kruchym cieście to świetna alternatywa dla tych, którzy mają kłopoty z ciastem drożdżowym lub upieczeniem biszkoptowej rolady. JABŁECZNIK NA KRUCHYM CIEŚCIE Bardzo proste w przygotowaniu ciasto, które nigdy mi się nie znudzi #128578; Do jabłeczników mam wielką słabość właściwie od zawsze. Cudownymi jabłecznikami z jabłkami prosto z sadu, objadałam się w dzieciństwie u mojej babci. Seromakowiec na cieście kruchym.


Przepyszne połączenie kruchego ciasta, masy makowej z orzechami i rodzynkami i masy serowej. Gorąco polecam wypróbować. Jabłka nadają mu wilgotności, migdały charakterystycznego smaku, a skórka z pomarańczy aromatu. Podstawą ciasta jest mak lub też jak w moim przypadku gotowa masa makowa.


Jest bardzo smaczny, smakował nawet osobom, które nie przepadają za makowcami :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty