czwartek, 29 września 2016

Makowiec drożdżowy zawijany

Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Makowiec drożdżowy zawijany

Witaj Doroto,właśnie się zastanawiałam jak mogłam piec nie znając Twojej strony. Na minione święta upiekłam Twój makowiec zawijany,piernik staropolski,tort opium w wersji na blachę,orzeszki,ciastka maślane. Dziękuję za Twoje przepisy i życzę w Nowym Roku wytrwałości w prowadzeniu tego bloga. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego.


Ciasto jest proste i szybkie do zrobienia, bowiem nie ma potrzeby szykowania zaczynu. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi. Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. Lekkie ciasto oraz przepyszna masa makowo - bakaliowa są uwieńczeniem każdej świątecznej kolacji.


Zawijany drożdż Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga imbirowo. Strucla z makiem przepis. Strucle drożdżowe z masą makową. Makowiec zawijany drożdżowy przepis.


Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Wyśmienity makowiec zawijany, strucla makowa. Wierzch ciasta tworzy pyszna chrupiąca skórka oblana lukrem. Ciasto wyglądem przypomina tradycyjny makowiec, jednak różni się kilkoma składnikami: ciasto drożdżowe jest z całymi jajkami, a. Tradycyjnie przygotowywany przez moją mamę.


To jest duża porcja na makowce, z czego dwa są zamrażane po upieczeniu i ostudzeniu, dlatego można się makowcami cieszyć znacznie d Zobacz więcej. MAKOWIEC DROŻDŻOWY – w moim domu jest obowiązkowym ciastem na święta. W wersji świątecznej obok maku pojawiają się niezbędne bakalie: orzechy, rodzynki, a smak dopełnia skórka pomarańczowa.


Drożdże rozcieram z letnim mlekiem i trzema łyżkami cukru. Odstawiam, aż zaczną pracować. Masło rozpuszczam i studzę. Mąkę przesiewam do miski, robię wgłębienie i dodaję zaczyn z drożdży, żółtka i masło.


Makowiec drożdżowy zawijany

To najlepszy makowiec drożdżowy jaki jadłam w życiu:) Do tej pory z drożdżowych ciast wyjadałam tylko masę makową bo reszta była zbyt sucha… Ten makowiec jest super wilgotny i wyjątkowo pyszny. Co prawda jestem guła i ciągle mi pęka przy pieczeniu ale zawsze i tak jest pyszny. Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego.


Podajemy sprawdzony przepis na makowiec zawijany. Poznaj tajemnice dobrego maku do makowca! Kupujemy mak - jak rozpoznać dobry mak? Jakie ma wartości odżywcze?


Co zrobić, jeśli mak jest gorzki? Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Podgrzej garnek, chwilę trzymając go na włączonym palniku (dosłownie kilka sekund). Wsyp do niego mąkę, sól, cukier (waniliowy i zwykły) i pokruszone drożdże. Całość zalej ciepłym mlekiem i odstaw na min.


Po tym czasie dodaj żółtka oraz rozpuszczone masło. Według przepisu, który proponujemy przygotujesz go sprawnie, a efekt zaskoczy Twoją rodzinę. Drożdżowy makowiec zawijany będzie nie tylko wspaniale wyglądał po nałożeniu na talerzyki, ale także poczujesz wspaniały świąteczny aromat. Tak samo postępuję z drugą połową ciasta i masy makowej. Gotowe makowce przykrywam ściereczką, odstawiam w ciepłe miejsce na ok.


Smaczny, miękki i pachnący cytryną. Idealny na święta, idealny ot po prosty do filiżanki kawy lub herbaty. Z podanego przepisu wyjdą Wam aż makowce.


Ja jeden zawsze stawiam na stole, a drugi zawijany makowiec zabieram ze sobą w gości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty