piątek, 19 października 2018

Leczo przepis do słoików

Przepis na leczo do słoików na zimę. Młodą cukinię opłukać, osuszyć i pokroić w dużą kostkę (natomiast starszą należy obrać ze skóry i wydrążyć pestki, i takim przypadku trzeba jej mieć więcej, bo dużo odchodzi). Leczo do słoików na zimę. Idealne danie na kawałek lata w środku zimy.


Doskonale smakuje późnym latem i jesienią, gdy sezon na warzywa w pełni. Dzięki pasteryzacji możemy zajadać się leczo z cukinii, papryki i pomidorów również zimą. Sprawdź, jak zrobić leczo na zimę w słoikach - podajemy sprawdzony przepis. Jednak najbardziej klasyczne leczo to leczo najprostsze - bez grzybów czy dodatku wędlin.


Takie leczo świetnie nadaje się do pasteryzowania w słoikach. Sprawdźcie nasz przepis na klasyczne leczo z najprostszymi składnikami! Po tym czasie leczo przekładamy do słoików i pasteryzujemy „na mokro” około minut od momentu zagotowania się wody. Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso.


Leczo przepis do słoików

Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią. W zimie mam namiastkę lata :) wystarczy tylko podsmazyć. Witam serdecznie Chciałabym się podzielić przepisem na pyszne leczo z cukinią do słoików na zimę. Z tak przygotowane lecza możemy bardzo szybko przyrządzić p. Dodane przez zielonacytryna w: Tylko o kuchni. Ja w tym roku zrobiłam eksperymentalne leczo, ale to były pierwsze moje przetwory tego typu więc nie wiem czy się nie zepsuje.


Nie podsmażam warzyw ani mięsa osobno na patelni. Osiem lat temu przygotowywałam cały gar leczo do słoików. Powstało z tego kilkadziesiąt słoików, które jedliśmy przez kilka lat.


Teraz spiżarka świeci pustkami i leczo w niej nie ma. W nadchodzącym sezonie przygotuję kolejny gar leczo. Do słoików wkładam same warzywa bez mięsa. Mięso dodaje potem, gdy podgrzewam leczo przed.


Słoiki są zawekowane już przynajmniej miesiąca, ale dopiero dziś znalazłam chwilę, by zaproponować Wam przepis na leczo do słoików na zimę. Nadmiar cukinii i pomidorów w ogrodzie sprawił, że musiałam je jakoś wykorzystać. Dobrze mieć pod ręką takie weki, gdy np. Jednogarnkowe, sycące, z dużą ilością warzyw, ale też z mocną mięsną nutą. Bardzo męskie danie ;) Występuje w wielu odmianach, a dziś prezentuję przepis na jego najbardziej tradycyjną wersję.


Dusimy wszystko razem, od czasu do czasu mieszając przez ok. Pomidory powinny puścić wystarczająco dużo soku, ale jeśli tak się nie stanie leczo można podlać odrobiną wody. Na koniec dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę, mieszamy i gorące leczo wkładamy do słoików.


Dodatek kiełbasy śląskiej lub jałowcowej nada wykwintnego aromatu. Sprawdź nasze doskonałe przepisy na leczo do słoików! W dużym garnku na niewielkiej ilości oleju zeszkliłam cebulę. Dodawałam po kolei: paprykę, kabaczka, marchewkę, pomidory.


Leczo przepis do słoików

Udusiłam warzywa na półtwardo. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Słoiki zakręciłam i odstawiłam do góry dnem do wystudzenia. Lekkie danie, którego głównym składnikiem jest cukinia.


W sezonie letnim można skorzystać ze świeżych pomidorów, a w zimie z pomidorów z puszki. Można przygotowywać je przez cały rok. Polecam podawać leczo z bagietką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty