wtorek, 30 października 2018

Ryba grecku

Ryba grecku

Najlepszy przepis sprawdzony na rybę po grecku. Ryba po grecku - to jedna z podstawowych potraw wigilijnych. Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia. Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku.


Drobne kąski ryby w pysznej pierzynce z warzyw - tego nie można sobie odpuścić! Jeśli lubisz ryby i zastanawiasz się co podać na obiad. Bardzo dobrze smakuje podgrzewana na drugi, czy na trzeci dzień. Jest za to daniem, które bardzo lubią Polacy i często gości na naszych stołach w wigilię.


Jaki jest prosty przepis tradycyjny na rybę. Pani Aniu, w poszukiwaniu przepisu na rybę po grecku zauważyłam, że przy swoim przepisie ma Pani oznaczenie bezglutenowe, zapomniała Pani, że rybę obtaczamy w mące pszennej ! Proszę zweryfikować oznaczenia w przepisach, w przeciwnym razie Może Pani komuś zaszkodzić. Teraz i ty możesz przygotować rybę po grecku Magdy Gessler. Sprawdź, jak rybę po grecku przyrządza Magda Gessler i zainspiruj się jej pomysłem! Na ciepło może stanowić danie obiadowe, na zimno jest świetną przekąską.


Co ciekawe, następnego dnia po przyrządzeniu jest smaczniejsza, gdyż wszystkie smaki dobrze się połączyły. Moja ryba po grecku powstała z przepisu, który mam od mamy. Taki domowy, wręcz dawny.


Następnie rybę pokroiłam na małe kawałki, posoliłam z obu stron i opanierowałam w mące (nadmiar mąki strząsałam z ryby). Cebulę obrałam, pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na oleju, na którym smażyłam rybę (gdyby mąka z ryby opadła i się przepaliła olej należy wymienić na świeży). Dodane przez Tangerinka w: Tylko o kuchni. Rybę usmażyłam na oleju. Po grecku to jest ryba z rusztu (z grilla).


Sami przyznacie, że takiego przepisu brakowało na blogu – ryba po grecku, wbrew nazwie, to popularne i lubiane danie kuchni polskiej, i banalnie łatwo dostosować je do diety przyspieszającej metabolizm. Danie diety przyspieszającej metabolizm. Również paprykę chili orginalną i koncentrat Heinz z oliwką. Zamiast wody zawsze dodaję do potraw wywar z kurczaka.


Codziennie gotuję udko dla ulubieńca to mam. Pewnie nie jest to ryba po grecku tylko moja wersja. Jednak uniwersalność oraz ciekawy warzywny smak czynią z niej danie idealne na wczesną kolację lub lunch. Kupując rybę filetowaną zwróć uwagę na jej świeżość. Dzięki temu można ją jeść przez cały rok.


Do przyrządzenia tego dania najlepiej użyć ryb morskich. W tej roli świetnie sprawdza się również mintaj i. Podstawowe składniki to biała ryba, włoszczyzna i przyprawy. Przepis nie jest komplikowany, więc z pewnością poradzisz sobie z jej przygotowaniem. Jest to jedna z naszych ulubionych świątecznych potraw. Wiele osób, które dotąd nie były przekonane do tego dania, to po posmakowaniu wersji ryby po grecku wg przepisu mojej Babci, stali się jej wielkimi fanami.


Serwuje się ją na ciepło lub na zimno, jako przystawkę. Ale za to jak taka ryba po grecku wygląda! No zjawiskowo po prostu :) A do tego jest dobra na ciepło i na zimno. To tradycyjne polskie danie serwowane jest najczęściej na Wigilię.


Smażymy na złocisto na mocno rozgrzanym oleju. Gdy warzywa zmiękną dodajemy do nich przecier pomidorowy, paprykę słodką oraz sól i pieprz do smaku. Klasyka na wigilijnym stole - ryba po grecku w sosie z duszonych warzyw i koncentratu pomidorowego.


Z Grecją ma tyle wspólnego, co czekolada Milka z alpejskimi krowami. Być może nazwa ryby „po grecku” wzięła się stą że w kuchni śródziemnomorskiej bardzo popularne są warzywa duszone w oliwie, często z pomidorami. Czym jest ryba po grecku- jej pochodzenie, składniki i przeznaczenie(1) votes Niektóre potrawy posiadają nazwy, które nie przywodzą na myśl żadnych prawidłowych skojarzeń.


Do takich potraw zalicza się zwykle pierogi ruskie, rybę po grecku czy kawę po turecku. Tę potrawę zawsze przygotowywała moja mama jeszcze jak mieszkaliśmy w Polsce. Teraz robi to moja żona choć przepis jest nico inny niż na blogu. Zalewę do niej robię podobną jak do „Ryby w zalewie pomidorowo-ketchupowej tylko zmieniam proporcje i dodaję warzywa. Zrobiłam dorsza, ale na wigilię robię w taki.


Ryba w tym sosie najlepiej mi smakuje. Osobiście sporządzając rybę po grecku, filety białej ryby gotuję w parowarze, ale warzywa duszę (czyli najpierw obsmażam) wraz z przyprawami oraz koncentratem pomidorowym na łyżce oleju (patelnia teflonowa). Karp po grecku to brzmi pysznie, nigdy nie próbowałam do tej pory bo u mnie w domu albo królował karp smażony, albo ryba po grecku z dorsza.


Odpowiadając na pytania: Chodzi o gospodarstwo Charzykowy, a moja propozycja dania jest świąteczna, bo ze świętami najbardzij kojarzy mi się karp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty