wtorek, 9 października 2018

Leczo przepis pomidory

Jednogarnkowe, sycące, z dużą ilością warzyw, ale też z mocną mięsną nutą. Bardzo męskie danie ;) Występuje w wielu odmianach, a dziś prezentuję przepis na jego najbardziej tradycyjną wersję. Jest dużo odmian leczo, jedną z nich jest leczo z dodatkiem cukinii. Na stronie mam także przepis na leczo z cukinią z dodatkiem mielonego mięsa zamiast kiełbasy, to dobra opcja dla tych, którzy niekoniecznie przepadają za kiełbasą i wybierają chude mięso. Dzisiaj polecam klasyczne leczo z cukinią.


Narobiłaś mi smaku i chyba zrobię leczo w tym tygodniu na obiad! My też bardzo lubimy leczo. Zwłaszcza o tej porze roku jest ono wyśmienite. Nie podsmażam warzyw ani mięsa osobno na patelni. Przepis na leczo z cukinii.


Lekkie danie, którego głównym składnikiem jest cukinia. W sezonie letnim można skorzystać ze świeżych pomidorów, a w zimie z pomidorów z puszki. Można przygotowywać je przez cały rok. Polecam podawać leczo z bagietką. Ten przepis jest szybki i łatwy, dlatego udaje się każdemu.


Leczo przepis pomidory

Przygotowanie naszego leczo z cukinii zajmie nam ok. Następnie włożyć pokrojoną paprykę i dusić minut. Po kwadransie dodać pokrojone pomidory, dusić kolejne minut. Włożyć pokrojoną kiełbasę, ogórki, koncentrat pomidorowy, rozgnieciony. Danie to zyskało bardzo dużą popularność w Polsce i jest u nas gotowane najczęściej z dodatkiem kiełbasy.


W takiej postaci stanowi pełny posiłek, np. Dodane przez zielonacytryna w: Tylko o kuchni. Ja w tym roku zrobiłam eksperymentalne leczo, ale to były pierwsze moje przetwory tego typu więc nie wiem czy się nie zepsuje. Młodą cukinię opłukać, osuszyć i pokroić w dużą kostkę (natomiast starszą należy obrać ze skóry i wydrążyć pestki, i takim przypadku trzeba jej mieć więcej, bo dużo odchodzi).


Leczo przepis pomidory

Zapraszam dzisiaj na mój ulubiony przepis na leczo. Aromatyczne, smaczne, dokładnie takie, o jakie będą was prosić wszyscy członkowie rodziny. Muszę przyznać, że to leczo lubimy wyjątkowo. Szybki i prosty PRZEPIS na leczo.


Wakacje to czas, kiedy stragany uginają się pod ciężarem owoców i warzyw. Jest w czym wybierać- pomidory, cebula, cukinia. Takie klasyczne, bez mięsa i dodatków. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. DODAJ PRZEPIS DODAJ PORAD.


Niezwykle proste ale sycące danie idealne na jesienne słotne dni. Wersja tu obecna została przygotowana przez teścia w ramach rodzinnej wersji. Zobacz, jak zrobić leczo. Tradycyjne leczo składa się z pomidorów, papryki, cebuli i kiełbasy.


Niektórzy lubią dodać do lecza. W wersji mięsnej przygotowywane z dodatkiem wędzonego boczku lub wędzonej słoniny. Leczo - danie proste i smaczne. Moja rodzina uwielbia leczo na obiad. Pomidory sparzyłam, pościągałam skórkę i pokroiłam w kostkę.


LECZO - pyszny, wypróbowany przepis na domowe leczo. Paprykę umyłam, pousuwałam gniazda nasienne i też. Wrzucić cebulę, usmażyć na rumiano. Dodać kiełbasę, smażyć minut od czasu do czasu mieszając. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na leczo bez pomidorów.


Po chwili dodajemy pomidory z puszki i koncentrat. Przykrywamy pokrywką i jeszcze chwilę dusimy. Doprawiamy leczo mieloną papryką, chili, solą i pieprzem. Słoiki są zawekowane już przynajmniej miesiąca, ale dopiero dziś znalazłam chwilę, by zaproponować Wam przepis na leczo do słoików na zimę. Nadmiar cukinii i pomidorów w ogrodzie sprawił, że musiałam je jakoś wykorzystać.


Dobrze mieć pod ręką takie weki, gdy np. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Nasze leczo z cukinią i bakłażanem przypomina nieco wegetariańskie ratatouille z Prowansji, które zawiera przede wszystkim cukinię i bakłażana. W naszym przepisie na leczo z cukinią i bakłażanem dodaliśmy również smaczną kiełbasę śląską (jeśli masz ochotę na chorizo – śmiało!). Idealny smak nadaje daniu zaledwie jedna.


Nie tylko cukinia, papryka, cebula, pomidory i wędlina lub mięso znajdują się w leczo. Ta potrawa przecież występuje w niejednej wersji. To wyjątkowo proste i pyszne danie, którego przygotowanie nie zajmuje długo.


Tradycyjna Kuchnia Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Tradycyjna Kuchnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty