wtorek, 23 października 2018

Leczo wykonanie

Jednogarnkowe, sycące, z dużą ilością warzyw, ale też z mocną mięsną nutą. Bardzo męskie danie ;) Prezentuję przepis na klasyczne węgierskie leczo. Moje leczo z cukinii nie ma w sobie mięsa.


W czasie gdy jest ich - warzyw - pod dostatkiem a więc w okresie letnio-jesiennym najbardziej smakuje mi właśnie w takiej wersji. Ten przepis jest szybki i łatwy, dlatego udaje się każdemu. Przygotowanie naszego leczo z cukinii zajmie nam ok. Przepis na leczo jest banalnie prosty, trzeba jednak poznać małą tajemnicę, aby leczo własnej produkcji było idealne.


W wersji mięsnej przygotowywane z dodatkiem wędzonego boczku lub wędzonej słoniny. Już dawno zagościło na stałe w kuchni polskiej i warto w sezonie na paprykę nacieszyć się jego smakiem. Dodane przez kajanawakacjach w: Tylko o kuchni. Jak się mrozi to robi się ciapowata papryka,a ja gustuję w sprężystej i nie rozgotowanej. Tradycyjnie przyrządza się je z pomidorów i papryki poddanych duszeniu na smalcu oraz wędzonej słoniny i podsmażonej cebuli.


Leczo wykonanie

Sposobów na wykonanie jest wiele, a wśród nich wyróżnia się leczo z cukinią oraz leczo z kiełbasą. Pokroić na półplasterki. Paprykę (żółtą i czerwoną) pozbawić gniazd nasiennych, przekroić na pół, a następnie na paseczki.


Cebulę obrać, pokroić w piórka. Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek lub olej rzepakowy, zeszklić cebulę. Następnie wrzucić mięso, doprawić solą i pieprzem, przemieszać i smażyć do czasu odparowania nadmiaru płynów. Jak zrobić leczo z cukinii? Cukinię umyć, osuszyć, pokroić w kostkę.


Smaż przez kilka minut na małym ogniu (do zezłocenia się cebuli). Dodaj pokrojoną w kostkę kiełbasę i smaż przez kilka minut. Wrzucić do dużego garnka, podlać odrobiną oleju i podsmażać aż lekko się zaszkli i wypuści sok.


Paprykę kroimy w kostkę lub paski. Pomidory obieramy ze skórki i kroimy na kawałki. Na dno dużego garnka wlewamy olej i wrzucamy paprykę, którą gotujemy około minut. Po tym czasie próbujemy smak leczo i ewentualnie dodajemy przyprawy, sól i pieprz do smaku.


Leczo z cukinii - wykonanie. Następnie gorące leczo przekładamy do słoików i pasteryzujemy na małym ogniu minut. Jak widać, wykonanie leczo z cukinii na zimę nie jest trudne i przy odrobinie pracy i cierpliwości każdemu się uda. Dodajemy umytą i pokrojoną w grubą kostkę cukinię.


Marchewkę myjemy, obieramy, kroimy w plasterki i tez dorzucamy. Po minutach dokładamy pomidory w puszce. Całość zalewamy soczewicą. Doprawiamy sola, pieprzem i kuminem.


LECZO - pyszny, wypróbowany przepis na domowe leczo. Moja rodzina uwielbia leczo na obiad. Paprykę umyłam, pousuwałam gniazda nasienne i też pokroiłam w kostkę.


Wykonanie: Pomidory sparzyłam, pościągałam skórkę i pokroiłam w kostkę. Moja ulubiona wersja leczo,polecam:) min średnie przystępne. Skórka z papryki jest ciężkostrawna, więc dobrze ją wcześniej zdjąć. W tym celu należy włożyć papryki do foliowego worka do pieczenia i wstawić do nagrzanego piekarnika. Opis przepisu: Autor: WINIARY W upalne letnie dni idealnie sprawdzą się dania jarskie, obfitujące w soczyste warzywa.


Leczo wykonanie

Jedną z propozycji o nieco śródziemnomorskim rodowodzie jest leczo warzywne przygotowywane z cukinii, bakłażana i trzech rodzajów papryk. Uwielbiacie leczo, ale nie zajadacie się nim za często, bo myślicie, że jest kaloryczne? Aromatyczne pomidory, cukinia, papryka.


Do tego moc przypraw, a nawet.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty