wtorek, 16 października 2018

Najprostszy omlet

Najprostszy omlet

Omlet - przepis na moje proste i smaczne śniadanie. Omlet zazwyczaj podaję z wędliną i serem żółtym, a dodatkowo przyprawy i świeża zielenina. Kto co lubi - omlet smakuje pysznie!


Dziś robię omlety na kilka sposobów - doskonały omlet biszkoptowy, cesarski omlet w nieładzie kaiserschmarrn i omlet najprostszy z przepisu poniżej. A może synowi, córce, ojcu lub siostrze zrobicie taki omlet? Można pogadać o ulubionych smakach, podzielić się czasem wspólnie spędzonym i pokręcić razem w kuchni. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga W mojej holenderskiej kuchni.


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Ekpresowy, szybki i najprostszy omlet bananowo owsiany na leniwe śniadanie. Bez cukru, bez mąki pszennej. Zdrowy i pożywny, do podania z ulubionymi owocami.


Najprostszy omlet

Najprostszy omlet świata, który zawsze się udaje. Idealny po treningu lub na szybkie śniadanie. Pyszny i bardzo odżywczy. Baza jest u mnie zawsze taka sama, zmieniają się jedynie dodatki.


Lubię ten omlet tak bardzo jak owsiankę i nigdy mi się on nie znudzi #128578; Dlaczego? Bo zawsze można udekorować go czymś innym i nadać mu zupełnie nowy smak. Omlet był trochę niesmaczny, bo wydzielił się węgiel na strefie powierzchniowej omletu z dyspersyjnymi węglikami. Możliwe, że to przez mąkę typu Culepszaną cieplnie. W środku omlet był niedosmażony, możliwe, że przez niską temperaturę austenityzowania omletu, przez co nie doszło do przemiany martenzytycznej.


Jak zrobić najprostszy omlet na śniadanie? Zosiu, wczoraj przygotowałam dla mojej Rodzinki ten omlet – ależ się zajadali! Dodane przez kikaw: Tylko o kuchni. Zobacz przepis na omlet z warzywami!


Pomidora i paprykę pokrój w grubą kostkę. Jajka roztrzep z łyżką mleka, dopraw solą i świeżo mielonym pieprzem, wymieszaj. Dodaj warzywa, dokładnie wmieszaj. Na małej patelni rozgrzej olej, na gorący tłuszcz wylej mieszankę jajek i warzyw. Ten słoneczny omlet budzi we mnie dużo miłych wspomnień.


Bardzo podobny serwowano na śniadanie w hotelu podczas moich tegorocznych wakacji w Tunezji. Ustawiała się wówczas za nim długa kolejka chętnych. To częste pytania w mojej korespondencji z czytelnikami.


Mama nauczyła mnie jak zrobić omlet na słodko. Jadło się go u nas w domu z dżemem, powidłami lub roztopioną czekoladą. Jeśli znudziły ci się normalne omlety proponuję omleta na słodko. Jest to świetna alternatywa dla dzieci, którym znudziły się już na śniadanie naleśniki czy gofry.


Przepisów na omlet na słodko jest sporo, ja jednak przedstawię tutaj ich najprostszą wersję. Mistrzem robienia omletów jest u nas Witek. Gdy mam ochotę na perfekcyjny omlet, proszę go by zrobił swój popisowy omlet z serem i szynką – prezentował go już zresztą na blogu. Gdy natomiast sama zabieram się za smażenie omletu, robię najprostszy, jaki znam.


W sam raz na obiad w środku tygodnia, bo jest szybki do zrobienia. W wersji późnego obiadu lub kolacji dobrze komponuje się z winem. Każdy ma swój własny przepis na omlet, ale nie każdy wie, który przepis na omlet jest tym klasycznym. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na najprostszy omlet najlepszy.


Może być podawany zarówno na słono jak i na słodko. Omlet to danie, które świetnie pasuje na każdą porę dnia. Poniżej, przedstawiamy przepis na omlet z dodatkiem ulubionych owoców lub warzyw. To czy zdecydujecie się na wersje z owocami lub warzywami zależy od was, smacznego!


Danie niby łatwe a trudne, proste a wykwintne. Dobry omlet to niebiańskie doznania dla kubków smakowych. Zdradzę więc mój przepis, dzięki któremu omlet udaje się zawsze, jest puszysty i przepyszny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty